Spør Cornelis om trening

Spør Cornelis om trening

Side3s treningsekspert Cornelis Elander har lang erfaring med krevende kjendiser som skal komme i superform så raskt som mulig. Cornelis har satt sammen "årets råeste treningsprogram" for Side3s lesere. Nå kan du stille Cornelis alle de treningsspørsmålene du brenner inne med. Han svarer på spørsmålene torsdag fra klokken 12.00. Klikk på "Skriv en kommentar" under for å stille ditt spørsmål.

    @Nikki: Hei, og takk for at du stikker innom!

    Ja, sjekk for eksempel ut denne, der jeg gir råd om gode triceps og biceps øvelser:
     
     

    Armtrening - Cornelis style

    Cornelis ElanderDet er fredag, det er helg, og hva er ikke bedre enn å planlegge en armøkt i morgen? Her er hvordan den i såfall bør se ut
    og som du ser er det da særlig øvelsene dips og franskpress jeg personlig anbefaler. Når det gjelder antall reps og sett kommer dette også an på øvelsen og økten, men på de fleste armøvelser bør du stort sett ligge på 3-4 sett, og 6-8 reps. for ditt ønske og mål.

    Stå på!
    Cornelis
    @mir: Hei! Ja det mener jeg det er - så lenge man bare har et egnet program utifra ens ønsker, behov, og mål. Det er gjerne en del som skal til, og det er selvsagt ikke alltid like lett, men personlig er jeg ingen fan av å først skulle bygge seg opp i muskelmasse (men også fett) for så å stramme opp mot våren igjen.

    Stå på, og følg for eksempel med på "Årets råeste treningsprogram" her på Side3, for ukentlige tips og råd!

    Mvh
    Cornelis
    @RobertAndersen: Hei, og takk for at du følger meg og siden!

    Prøv for eksempel "floor press" som er en ypperlig måte å kunne øke i vekt, men også lettere kunne utføre det på en sikker og trygg[ere] måte!
     
     

    Vil du bli sterkere i benkpress?

    Cornelis ElanderStagnert i tradisjonell benkpress, og ønsker å bli sterkere? Da kan floor press være øvelsen for deg
    For å bli sterkere i benkpress må man også bli vant til å løfte med tyngre vekt (selv om det jo høres ut som du allerede i dag løfter tungt da!), og da kan særlig denne øvelsen være nyttig å benytte seg av!

    Stå på!
    Cornelis
    Hei, hva slags pålegg på brødskiven anbefaler du for å få en sunn kropp, f. Eks for å redusere fett? :)
    @Sand: Prøv å få i deg noe proteinrikt, enkelt, og godt; feks kylling- eller kalkunpålegg ville vært en av mine anbefalinger!

    Mvh
    Cornelis
    Hei, Cornelis. Har fulgt deg en stund og får gode tips til nye øvelser. Jeg har drevet med styrketrening i 10 år, men har de siste 5 årene slitt med skulderskader som gjør at jeg ikke klarer å komme meg videre og nå målene mine. Har også vært med to forskjellige fysioterapeuter som har forsøkt å hjelpe meg.

    Har du noen tips til hvordan jeg kan få trent av meg skulderskadene? Og har du noen gode øvelser for bryst som tar lite på skuldrene?
    @Mike: Hei Mike, og takk for at du følger meg!

    Når det gjelder skuldersmerter/skader er det viktig å gjøre dette i samråd med fysioterapeut eller andre fagpersoner som er tilstede og som kan se an din situasjon - så her blir det vanskelig for meg å gi deg et helt nøyaktige svar uten å ha truffet deg eller sett an akkurat ditt tilfelle. På et generelt grunnlag kan du si at for personer med slike problemer så vil det stort sett være hensiktsmessig å trene opp ryggen mer, mens man er forsiktig med rene bryst- og skulderøvelser.

    Mvh
    Cornelis
    Jeg har trent en del styrke tidligere, men har hatt pause i en 5-6 måneders tid. Nå har jeg begynt igjen og lurer på hvor mange repetisjoner og serier jeg bør ta for at jeg skal komme tilbake der jeg var tidligere i f.eks benkpress, markløft og knebøy?
    @Mats: Da råder jeg deg til blant annet å sjekke innom "Årets råeste treningsprogram" her på Side3, der jeg framover kommer med nye oppdateringer og råd/tips (pluss nye treningsprogram) hver uke framover!

    Følg med!
    Cornelis
    @Rudi: Hei Rudi, og takk for at du følger meg!

    Når det gjelder dette med søvnproblemer, har du prøvd å tilpasse kostholdet ditt utifra all den nye treningen du utfører? Det høres ut (for meg) som dette kanskje kan være et sted å begynne (om du ikke allerede har gjort det), og med så mye trening stilles det også et større "krav" til når og hvordan man spiser. Det kan for eksempel være at du spiser for tett opp mot leggetid, eller at du feks ikke får i deg nok/riktig næring, etc. Kan være noe å sjekke ut!

    Ellers til ditt spørsmål angående dette med om 4-5 t er nok så er svaret at dette er veldig individuelt, men du har nok helt klart godt av å prøve å få på plass litt mer hvile/søvn.

    Mvh
    Cornelis
    Hei Cornelis, kult at du svarer på folks spørsmål! Jeg vil gjerne følge programmet ditt, men med jobb og to små skolebarn har jeg ingen mulighet til å dra fire ganger på et treningsstudio i uka. Hvordan kan jeg komprimere opplegget inn på to dager?
    @Christian: Hei Christian, og takk for hyggelig tilbakemelding!

    Da kan du feks sjekke ut dette programmet;
     
     

    TRENINGEN FOR FOLK FLEST

    Cornelis ElanderNytt treningsprogram for Side3, og denne gangen har treningseksperten sydd sammen et program for alle oss som ikke har tid til å bruke fire kvelder.
    som er laget nettopp for personer som deg med en hektisk hverdag!

    Stå på, og send meg gjerne spørsmål/kontakt meg på bloggen om det er noe du skulle lure på!

    Mvh
    Cornelis
    Hei, hvis jeg er i California en gang, er det mulig å komme i kontakt med deg for å ta en trening sammen eller noe? Har lang erfaring innenfor trening, men alltid morsomt å få høre andres meninger og lære nye ting.
    @MW: Klart! Bare å ta kontakt via kontaktfeltet på hjemmesiden min: www.corneliselander.com

    Da vil jeg bare få takke alle dere som stakk innom her i dag. Beklager at jeg ikke rakk å svare dere alle, men fortsett å klikk innom bloggen www.elander.blogg.no der det nå kommer veldig mye gøy og spennende framover!!

    Mvh
    Cornelis :)
Leveres av ScribbleLive Content Marketing Software Platform

Til Nettavisen Til Side3

Redaktør: Lars Wærstad - Telefon: 02060

Ansvarlig redaktør: Gunnar Stavrum

Ønsker du å annonsere på Side3? Klikk her

Ansatte: http://blogg.nettavisen.no/category/ansatte/

Personvernpolicy

Informasjonskapsler (cookies)