Nettprat med Cornelis Elander

Nettprat med Cornelis Elander

Treningseksperten svarer på dine spørsmål om trening torsdag 14. mars klokken 18.00. Still spørsmål allerede nå.


TRENINGSEKSPERT: Cornelis Elander er ikke redd for verken hard trening, fett eller proteindrikker. Mens sukker og dårlig kafémat holder han seg langt unna. 
by Lars Wærstadon Mar 14, 2013 at 1:16 PM


  • Hei Sondre!

    Antall reps avhenger litt av treningsuke og øvelse (se variasjon), men stort sett vil jeg anbefale 3-4 sett, og minimum 5-6 reps på det minste og opp mot 10-12 reps på det meste (enkelte øvelser vil jeg dog anbefale deg å kjøre enda flere som ved for eksempel dips der man bør kjøre så mange reps man klarer). Vekt er vanskeligere å si, da dette avhenger av mange forskjellige faktorer, men prøv deg forsiktig fram og tren slik at du akkurat klarer å gjennomføre riktig reps antall med korrekt utførelse).

    Stort sett anbefaler jeg kun så lang tid det tar å legge på mer vekter :) Effektiv trening er viktig, og stort sett bør ikke øktene dine totalt sett ta mye mer enn 45-60min.

    Mvh
    Cornelis i Hollywood
    www.corneliselander.com
  • Hei. Jeg har startet med styrketrening og benytter frivekter. Målet er noe økt muskelmasse. Jeg har en kul på magen som jeg gjerne skulle blitt kvitt, og løper tre kilometer hver økt m. intervaller for å fjerne denne:) Kan jeg kombinere styrketreningen med løping uten at det går ut over musklene? Hva er i så fall den beste etoden for å få ned pondus og samtidig bygge muskler? Trener tre til fire dager i uken.
  • Hei Morten!

    For å stramme opp og få en bra trent mage er det et par ting som er viktig; tren ryggen! (noe mange glemmer), ha et riktig kosthold (minst like viktig som treningen), og tren korrekt mengde kardio OG styrke. Det er heller ikke hensiktsmessig å trene for mye kardiotrening, og for å opprettholde/bygge muskelmasse kan det være smart å kjøre teknikken Geriljakardio, som jeg har skrevet om tidligere: www.side3.no

    Mvh
    Cornelis i Hollywood
    www.corneliselander.com
  • Hei Kjetil!

    Jeg mener det er smart å legge på såpass mye hjelp i begynnelsen at du klarer en 6-8 reps. Push deg selv, og kjør det minst én gang i uken – så skal du nok se at du fort klarer å kjøre det helt på egenhånd. Stå på!

    Mvh
    Cornelis :)

    www.corneliselander.com
  • Hei Cornelis.

    Takk for informative tips og råd til trening. Jeg hadde et spørsmål vedr kardiotrening. Som ung var jeg veldig aktiv og jogget flere ganger i uken. Nå i voksen alder har det seg desverre slik at jeg sliter med vonde knær. Har du noen kardiotips som er mer skånsom mot knærene, enn hva er tilfellet med jogging/løping?
  • Hei Cornelis!
    Takk for jevnlige oppdateringer vedr treningstips. Som du selv har nevnt tidligere, anbefaler du kardiotrening i tilegg til styrke. Nå har det seg slik at jeg sliter med vonde knær etter mange år som ung og aktiv løper. Har du noen gode kardiotips for fettbrenning som er mer skånsom for knærene enn løping/jogging?
  • Hei Cornelis! Leser stadig vekk dine tips og råd på nett. Veldig nyttig informasjon! Lurte på en ting: Jeg er 183cm og veier 76kg. Trener 2 ganger dagen, styrke om dagen fotball på kvelden. Ønsker å gå opp 3-4kg. Spiser regelmessig 5-6 måltider om dagen m/ca 3timers mellomrom(Proteinshake inkl.) men klarer ikke å gå opp i vekt. frustert. har du noen råd? På forhånd takk, Anders! (trener forøvrig 2brystøkter/2 beinøkter og 1 skulder og ryggdag styrke.)
Leveres av ScribbleLive Content Marketing Software Platform

Til Nettavisen Til Side3

Redaktør: Lars Wærstad - Telefon: 02060

Ansvarlig redaktør: Gunnar Stavrum

Ønsker du å annonsere på Side3? Klikk her

Ansatte: http://blogg.nettavisen.no/category/ansatte/

Personvernpolicy

Informasjonskapsler (cookies)